Optima forma uitgeefconcept dankzij bundeling van krachten

Relatiemagazine met BN’ers

Een groep verzekeringskantoren hebben een gezamenlijke inkooporganisatie waar ook marketingvoordelen te behalen zijn. Zoals het maken van een eigen relatiemagazine. Dankzij de krachtenbundeling kunnen wij zorgen voor een professioneel magazine met landelijke uitstraling, gepersonaliseerde covers en slimme ‘content recycling’. Precies zoals ze willen.

Relatiemagazine

met Johan Derksen, Katja Schuurman en meer

Bij deze casestudy gaat het om een samenwerking tussen een tiental kantoren, die samen een relatiemagazine op de markt willen brengen van landelijke allure. Wij hebben daar nog een ambitie aan toegevoegd door elke editie een bekende Nederlander op de cover te plaatsen. En zo is het ook gegaan! Voor de meest recente editie interviewden we Johan Derksen en daarom prijkt hij op de cover. Eerder gingen hem Jan Smit, Gianni Romme, Herman den Blijker, Fedde le Grand en Sander Schimmelpenninck hem voor. En dat geldt ook voor Katja Schuurman, die thuis geïnterviewd werd door onze directeur Laurens. Zo maak je wat mee als je bij Geen Blad voor de Mond werkt ;).

De kracht van samenwerking

Maar hoe bereik je dat niveau? Het geheim is de samensmelting van krachten. In onze casestudy werken lokale verzekeringskantoren samen onder een overkoepelende organisatie. Elk met behoudt van zijn eigen identiteit en uitstraling. Door niet individueel te werken maar samen een relatiemagazine te produceren, bereiken we meer met hetzelfde budget. We drukken slimmer (hogere oplage), vergroten het bereik en worden daardoor aantrekkelijk voor samenwerkingen. En met het gebundelde budget is de gewenste kwaliteitswaarborging ook haalbaar. Bovendien krijgt elk kantoor een eigen sectie van vier pagina’s en een gepersonaliseerde cover, waardoor hun unieke karakter behouden blijft en de ontvanger van het magazine ook ervaart dat dát betreffende kantoor ook echt de afzender is.

Realisatie in praktijk

Elke editie start met een redactievergadering, die zowel fysiek als online (via Teams) kan plaatsvinden. Tijdens deze vergadering bepalen we samen de inhoud. Wij nemen vervolgens het voortouw in de realisatie van alle artikelen en stemmen per kantoor de persoonlijke wensen af. Ook het schrijven van het voorwoord nemen we voor onze rekening, al dan niet als ghostwriter. Fotografie, ontwerp en eindredactie volgen, en na een laatste goedkeuring voor de proefdruk, zorgen we voor de druk en de persoonlijk geadresseerde distributie.

Content hergebruik

Het prachtige eindproduct is niet alleen een relatiemagazine van hoog niveau; de content is ook perfect herbruikbaar voor je website en sociale media. Dit fenomeen van ‘content recycling’ zorgt voor een efficiënt gebruik van het creatieve materiaal over verschillende platforms en helpt je nog verder bij je profilering en je contentkalender.

Doelen relatiemagazine

bel laurens mail laurens